تحولات منطقه

آیین معارفه مدیر عالی حرم مطهر رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران و خدام بارگاه منور امام رضا(ع) برگزار شد.

تکریم زائران و تسهیل امر زیارت شعار محوری آستان قدس رضوی است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در مراسم تکریم و معارفه مدیر عالی حرم مطهر رضوی ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی، این روز را روز بصیرت و حماسه شکوهمند و مسئولانه مردم در دفاع از انقلاب دانست.

وی در ادامه با اشاره به توسعه حرم مطهر رضوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: بارگاه مقدس امام علی بن موسی‌الرضا(ع) پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه و رشد چشمگیری یافت و صحن‌ها و رواق‌های باشکوه همراه با بکارگیری هنرهای متعالی احداث شد، اما همچنان کارهای انجام نشده بسیاری باقی‌مانده است.

تولیت آستان قدس رضوی تکریم زائران را دارای دو وجه احترام و تواضع در میزبانی و فراهم آوردن امکانات رفاهی برای زیارتی توأم با آسایش و آرامش معرفی و اظهار کرد: خادمان بارگاه رضوی موظف‌اند تمام زائران را صرف‌نظر از موقعیت اجتماعی به شایسته‌ترین وجه تکریم کنند؛ عناوین مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی و ... در حرم مطهر جایگاهی ندارند، در این بارگاه نورانی همه یک عنوان دارند و آن زائر و مهمان حضرت رضا(ع) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با بیان اینکه خدام نباید میان زائران حضرت رضا(ع) تبعیض قائل شوند، گفت: رفتار خادمان رضوی با زائران باید جلوه‌ای از سیره حضرت رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) در میزبانی از مهمان باشد، هر خادم رضوی یک سفیر فرهنگی و اخلاقی در جامعه است.

وی توسعه وضوخانه‌ها و ایجاد فضای مناسب برای نگهداری از کودکان زائران در حرم مطهر را ضروری دانست و اضافه کرد: وجه دیگر تکریم زائر فراهم آوردن امکانات رفاهی برای زیارت همراه با آسایش است، امکانات رفاهی مقدمه کار فرهنگی هستند و عدم فراهم آوری این امکانات موجب کاهش تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه حرم مطهر محور تمام اقدامات و فعالیت‌های آستان قدس رضوی است، گفت: تمام فعالیت‌های جانبی آستان قدس باهدف و حول محور خدمت‌رسانی بهتر به زائران در حرم مطهر انجام می‌شود و حرم مطهر اولویت نخست این آستان مقدس است، لذا در هزینه کرد برای فراهم آوردن امکانات رفاهی در حرم مطهر هیچ محدودیتی قائل نیستیم.

وی با بیان اینکه استفاده از نظرات خدام و مردم در اداره حرم مطهر مورد تأکید است، ابراز کرد: مدیریت حرم مطهر باید بستر را برای دریافت نظرات و پیشنهادهای خدام و استفاده از ظرفیت عظیم خانواده خدمت برای اداره هرچه بهتر حرم مطهر امام رضا(ع) فراهم کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی همچنین بر لزوم ارتباط صمیمی و مستمر مدیران حرم مطهر با خدام تأکید کرد و گفت: خادمان رضوی در نهضت خدمت‌رسانی به نیازمندان و رزمایش کمک مؤمنانه در ایام کرونا برای دستگیری از اقشار کم‌بضاعت بسیار خوش درخشیدند. خدام همچنین می‌توانند در عرصه توسعه فرهنگ وقف و نذر نیز نقش تعیین کننده‎ای ایفا کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات محمدمهدی برادران مدیر عالی سابق حرم مطهر رضوی تقدیر و مصطفی فیضی به‌عنوان مدیر عالی حرم مطهر رضوی منصوب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.